Atal honetan SuperMakers proiektuaren aurkezpena ikus dezakezu eta bere metodologia, justifikazioa eta helburu nagusiak ezagutu. Zalantzarik baduzu edo erakundearekin harremanetan jarri nahi baduzu, idatzi info@supermakers.es helbidera.

ZERGATIK SUPERMAKERRAK?

Landa-ingurunea beti lotu izan da tradizioarekin, sinplearekin, oinarrizko tresnen erabilerarekin. Herri-kulturaren, gehigarririk gabeko gauzen eta antzinako errezeten zaindariak gara, minak belarren ukenduekin konpontzen ditugu eta ezagutza atsotitzean jasotzen da.
Leku horretan kokatu gaitu joan den mendeko gizarte urbanitak, landa-eremuko komunitateak bigarren maila batean utziz, ezagutza- eta berrikuntza-zentroetarako sarbidea ukatuz eta gutxiagotasun-sentimendua sortuz narratiba kultural, liburu, zinema, telebista, komiki eta abarren bidez, non herriko pertsonaia fisikoek ezjakintasuna ia eragiten duen sinpletasunagatik distiratzen duten.
Gazteen belaunaldiek hainbat hamarkadatan aukeratu behar izan dute: gauza bera egiten jarraitu eta etxean geratu edo garatu, prestatu eta berritu, baina horretarako nahitaezkoa zen hirira ateratzea. Nahitaezko talentuaren ihes hori amaierarik gabeko ziklo bihurtu da, eta kezkak dituzten gazteak beren ideiak garatzeko eredu eta espazioen bila joaten dira, hurrengoak eredu eta espazio berritzailerik gabe utziz.
Gaur egun paradigma aldatu egin da. Landa eremua sakonki eraldatzen ari da, garai bateko ahuleziak aukera bihurtzen ari dira, eta hiriak landa aldera begiratzen du aldaketa aukera berrien bila. Hirietan berrikuntza-gune irekiak sortzen dira: Fablab direlakoak. Ezagutza hedatuta eta konektatuta dago, tresnak eskuragarriak dira eta berrikuntza telefono mugikor batean sartzen da. Landa-eremuak garatzeko unea da, non gazteenek munduko edozein hiritako tresna berak sortu, asmatu eta amestu ahal izango dituzten: errealitate birtualeko gailuak, 3D objektuen inprimagailuak, robotika, proiektuak garatzeko metodologia bizkorrak, prototipoak… Herrietan beti izan ginen Makers, hitz egiten baino gehiago egiten, irtenbideak sortzen, elkarlanean aritzen. Orain tresna berriekin egingo dugu.
Beren herria erakutsiko diegu planetaren gainerakoarekin konektatuta. Planeta horrekin erronkak eta arazo globalak partekatzen dituzte, eta beren lurretik irtenbideak ekar ditzakete, bertatik irten gabe. Irtenbide horiek haien bizimodu bihur daitezke, eta beren ingurunearen eta gizarte osoaren garapenari ekarpena egingo dion ekintzailetza sor dezakete.
Etxetik irten gabe ekiten ikasteko unea da.

Maker espazioak

Maker Lab espazio interaktiboak, interkonektatuak, belaunaldien artekoak, kulturartekoak, diziplinartekoak, esku hartzeko espazioak eta iraganaren eta etorkizunaren artekoak izango dira. Trukerako, galderetarako, hurbileko eta urruneko errealitateak interpretatzeko espazioak izango dira, eta hiriarteko eta pertsonen arteko espazioak. SuperMakerrek landagunearen eta hiri-arloaren arteko elkarrizketan solaskide izatea lortuko dute, herri baten benetako beharrak teknologiarekin erlazionatuko dituzten bitartekariak izango dira, beren herriarentzat eta jendearentzat konponbideak eta hobekuntzak nahi dituztenak, urrutiko lekuen eta pertsonen arteko komunikatzaileak.
Maker Lab-ak komunitate osora bideratutako espazioak izango dira, espazio irekiak non teknologiaren bidez landagunea hobetuko den, iraultza teknologikoa hiri handietara eta herrietara iritsi zen, landagunea ez dago iraultza honetatik kanpo, bere erritmoa ezberdina da, baina hiriok bezala, eraldaketa sakon batera bideratuta gaude arlo ekonomikoan, sozialean, kulturalean eta mundua egiteko eta eraikitzeko moduan.
Edozein pertsona edozein zeregin egiteko gai dela dioen premisatik abiatuta, Maker Kulturan oinarrituko gara egiteko, diseinatzeko eta asmatzeko; sormena eta teknologia erabiliko ditugu soluzioak egiteko.

GIH eta zerbitzu-ikaskuntza

Gure proiektuak garatzeko, GJHetan oinarritutako IKASKUNTZA ZERBITZUA metodologia erabiliko dugu. Metodologia horren bidez, gure proposamenak diseinatu eta baliozkotuko ditugu, herritarren beharretan oinarrituta, eta gure lurraldean jarduten duten izaera sozialeko kolektibo eta elkarteetan oinarrituko gara. Horiek izango dira gure proiektuen hartzaileekin lotura izango direnak eta beharrezko informazioa emango digutenak.

Ikaskuntza Zerbitzuaren bidez gizarte-ekintzailetzarako entrenatzen gara. Hainbat esperientzia lantzen dira ekiten ikasteko metodologia horretan, eta guk hori egiten dugu, betiere gure proiektuek NBEren garapen iraunkorreko helburuen luparekin sortzen duten inpaktu sozialari begira.

Hainbat GJHrekin zeharka lan egiten dugu, baina, batez ere, honako hauek azpimarratzen ditugu: kalitatezko eta berdintasunezko hezkuntza, hiri-ingurunearen eta landa-ingurunearen arteko desberdintasunak murriztea, berrikuntza eta eskualdeko hazkunde ekonomikoa ahalbidetuko duen enplegu duinaren aldeko apustua.

ekitea konpetentzia gisa

EntreComp erreferentzia-esparru osoa, malgua eta asmo anitzekoa da, ekintzailetza etengabeko ikaskuntzarako eta lanean erabili ahal izateko funtsezko konpetentzia gisa zer esan nahi duen ulertzen laguntzeko diseinatua. Europako herritarren eta erakundeen ekintzailetza-gaitasuna hobetzeko ekintzak bultzatzea eta inspiratzea du helburu, eta 2016an jarri zen abian, New Skills Agenda for Europe ekimenaren barruan. EntreComp-ek pertsona ekintzailea izateak esan nahi duena osatzen duten ezagutzen, trebetasunen eta jarreren ulermen partekatua sortzen du – aukerak eta ideiak aurkitzea eta horietan jardutea, eta horiek balio sozial, kultural edo ekonomiko bihurtzea edo beste batzuk.

Guk erreferentzia-esparru hori erabiltzen dugu SuperMakerrekin lan egiteko beren ni ekintzailea trebatzen, haien proiektuak eta gizarte-berrikuntzako tresnak garatuz. EntreComp-ek ezer kanpoan ez uzten laguntzen digu, SuperMakerren ideia-, ekintza- eta baliabide-gaitasunak modu globalean lantzen.